... Följande ordningsregler gäller under turneringen:

  • Coach / lagledare behöver kontakta logivärden för att få sin sal tilldelad sitt lag. 
  • Coach / lagledare ansvarar för att spelare och laget följer våra ordningsregler, samt bemöter logivärdar, funktionärer och andra lag med respekt och visar varanda hänsyn på ett vänligt sätt under hela turneringen.
  • Tänk på att vi är gäster, låt därför, böcker, datorer, TV, planscher och anslagstavlor mm vara orört i de lokaler där vi vistas. 
  • Varje lag har en ansvarig vuxen och hos varje ungdomslag måste det sova minst 1 vuxen person som är ansvarig för att det laget följer ordningsreglerna i sovsalar, gemensamma utrymmen mm.
  • Rökning är förbjuden inomhus och i direkt anslutning till entréer.
  • Det är förbjudet att dricka och inneha öl, vin, sprit och andra droger i förläggningarna och samtliga idrottshallar.  Deltagare som påträffas drog/alkoholpåverkade alt. innehar droger/alkoholhaltiga drycker kommer att avvisas från turneringen och laget avhyses omgående och skickas hem.
  • Det är förbjudet att laga mat i skolsalar och korridorer.
  • På varje skola finns automatiskt brandlarm som är direktkopplat till räddningstjänsten dygnet runt. Falsklarm betalas av de som utlöst larmet
  • Vid boende i skolsalar skall bord och stolar i klassrummen  återställas till ursprunglig uppställning efter besök. Ta ett kort eller skissa upp bordsplaceringen är ett bra tips så du vet hur det skall se ut i klassrummet då ni lämnar. 
  • Det är förbjudet att använda datorer, projektorer, TV/ video eller annan elektronisk utrustning som finns i klassrummen. Trasig utrustning debiteras.
  • Spela gärna musik men ta hänsyn till omgivningen. Vid överträdelse äger arrangörsföreningen rätt att beslagta aktuellt objekt tills dess att utcheckning sker. Ingen musik efter kl. 22:00.
  • Respektive ledare ansvarar för sin trupp/förening samt är ansvariga för ev. skadegörelse som uppkommer i och på lokalerna och dess inredning.  Eventuella kostnader faktureras i efterhand av arrangörsföreningen till de lag/klubbar som orsakat skadegörelse.
  • Lämna aldrig värdefulla föremål eller pengar i sovsal eller skolan obevakat
  • Bollspel är förbjudet på alla ställen inomhus bortsett från själva spelplanen. Vid dribbling och lek med bollar inomhus omhändertas bollarna och återfås vid utcheckningen.
  • Uppstår skadegörelse i sovsalar eller gemensamma utrymmen kommer de kostnader faktureras till den klubb det lag som orsakat skadan är med i.
  • Varje förening grovstädar sin sovsal före avresan och återställer klassrummet i det skick det var när ni anlände
  • Logivärden behöver godkänna städningen av sovsalen innan den lämnas
  • Sovsalen skall vara utrymd senast kl. 10:00 på söndag. Det är varje lags ledare som ansvarar för att detta sker. Uppstår förseningar kommer eventuella kostnader faktureras i efterhand av arrangörsföreningen till de lag/klubbar som orsakat förseningen.

Värdesaker
Lämna EJ värdesaker i hallarna, omklädningsrum eller sovsal. Arrangören frånsäger sig ansvaret för försvunna värdesaker. 

Försäkringar
Det är varje föreningens och lagledarens ansvar att samtliga deltagare är försäkrade både på och utanför planen. Trick or Treat Cup har inga kollektiva försäkringar som täcker skador, sjukdomar, stölder eller skadegörelse. Arrangören är inte återbetalningsskyldig för ekonomisk förlust eller skador som kan uppstå  p.g.a. force majeur.

Viktigt
För att vi ska kunna garantera ert val av boende behöver er betalning vara oss till handa senast 4 oktober. Vi har plats för ca 200 boenden på skola och först till kvarn gäller. Ni behöver boka Cup-Pass för ert lags deltagare, inklusive ledare, coacher och lagledare.

Tänk på att:

Logivärdar finns och hjälper er till rätta vid skolan där vi sover. 

Inga ytterskor på fötterna i någon av hallarna. 

Använd aldrig nödutgångarna för in- och/eller utpassering utan att nöden så kräver, tänk också på att inte blockera nödutgångarna. Tänk även på att kontrollera var ni har nödutgångarna på era boenden och i hallarna.

Parkering utanför hallar och skolor skall ske på markerade platser.

Visa hänsyn till lag med tidiga matcher! Det skall vara tyst på förläggningarna från kl. 22:00. Om ni själva spelar matcher senare än denna tid, så ber vi er att visa hänsyn till de som redan sover.

Obs! Senast kl. 10:00 på söndag ska skolsalarna var tömda och städade och godkända av logi värdarna innan ni lämnar.

Om någon av ovanstående punkter överträds äger arrangörsföreningen rätt att utesluta både laget och föreningen från turneringen med omedelbar verkan.

Vid skadegörelse/stöld blir ansvarig klubb ersättningsskyldig. Arrangörsföreningen skickar faktura. 

OBS! Tänk på att det råder totalförbud mot nötter i alla dess former i skolsalar, matsal, hallar etc, på grund av att vi har allergiska spelare. Tack på förhand och ha en riktigt kul turnering!